✓ Rask levering i hele Norge ✓ Lager i Arendal

✓ Norsk nettbutikk – trygg handel ✓ Offisiell distributør av Venum & TOP TEN

Språk

Salgsbetingelser

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett

Innholdsfortegnelse

  1. Innledning
  2. 1. Avtalen
  3. 2. Partene
  4. 3. Priser
  5. 4. Avtaleinngåelsen
  6. 5. Ordrebekreftelse
  7. 6. Betaling
  8. 7. Levering m.v.
  9. 8. Risikoen for varen
  10. 9. Angrerett
  11. 10. Undersøkelsesplikt
  12. 11. Reklamasjon ved mangel og frist ved forsinkelse
  13. 12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse
  14. 13. Kjøperens rettigheter ved mangel
  15. 14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold
  16. 15. Garanti
  17. 16. Personopplysninger
  18. 17. Konfliktløsning
  19. 18. Kildeliste

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes salg av varer til en forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over Internett.

Forbrukerkjøp over Internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven. Disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten er ikke ment å begrense de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsning på en problemstilling, utfylles den av relevante lovbestemmelser.

Til toppen

1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene gitt i bestillingsløsningen i nettbutikken (inkludert opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, pris, leveringsbetingelser m.v.), eventuell direkte korrespondanse mellom partene samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran disse salgsbetingelsene, så langt dette ikke strider mot bindende lovgivning.

Til toppen

2. Partene

Selger:
CombatStore AS
Karihaugveien 89, N-1086 Oslo
Lager: Bjørumsvegen 15, 4820 Froland
E-post: mail@combatstore.no
Telefon: +47 3100 0730
Org.nr.: 920 578 055 MVA

Kjøper: Den person som foretar bestillingen.

Til toppen

3. Priser

Prisene i nettbutikken inkluderer merverdiavgift.

Totale kostnader for kjøpet, inklusive alle avgifter og leveringskostnader, spesifiseres før bestilling gjennomføres. (Vareleveranser til Svalbard og Jan Mayen selges uten mva., jf. mval. §16.)

Outlet: Produkter i Outlet-kategorien er sterkt nedsatt og kvalifiserer ikke for retur eller bytte.

Forbehold om åpenbare prisfeil

CombatStore AS kan kansellere bestilling ved åpenbar prisfeil (f.eks. kr 0,-). Kunden belastes ikke, og vi varsler så raskt som mulig.

Til toppen

4. Avtaleinngåelsen

Avtalen er bindende når bestillingen er mottatt. Unntak ved åpenbare skrive-/tastefeil som motparten forsto eller burde forstå.

Til toppen

5. Ordrebekreftelse

Ordrebekreftelse sendes uten ugrunnet opphold. Kontroller at innholdet stemmer, og kontakt oss ved avvik.

Til toppen

6. Betaling

Betaling kan kreves når varen sendes. Ved kortbetaling kan beløpet reserveres i inntil 4 dager. Ved kredittkjøp gjelder lov om kredittkjøp m.m. Etterfakturering: forfall tidligst 14 dager etter mottak. Forskudd kan kreves ved særskilt behov. Under 18 år: kun ved utlevering/oppkrav.

Til toppen

7. Levering m.v.

Levering som angitt i bestillingsløsningen. Hvis ikke oppgitt, innen rimelig tid og senest 30 dager. Restnotering kan forekomme; eventuelle ekstra fraktkostnader varsles.

Til toppen

8. Risikoen for varen

Risikoen går over på kjøper ved overtakelse. Unnlater kjøper å overta til avtalt tid, bærer kjøper risiko for tap/skade som skyldes varens egenskaper.

Til toppen

9. Angrerett

Gjelder for privatpersoner. Ikke for bedrifter/klubber med organisasjonsnummer. Angrefrist er 14 dager fra mottak av vare og lovpålagt informasjon. Melding bør være skriftlig. Returkostnad bæres av kjøper med mindre annet er avtalt. Varen må returneres i tilnærmet samme stand og mengde.

Hygieneunntak: Susp, kompresjonsshorts og undertøy kan ikke returneres hvis emballasje/forsegling er brutt.

Henting på lager i Arendal: Varen regnes som hentet når hentekode er mottatt. Angrefristen løper fra hentemelding.

Uavhentede pakker: Kan returneres mot gebyr kr 500,- + frakt etter vekt/volum.

Til toppen

10. Undersøkelsesplikt

Undersøk om varen samsvarer med bestillingen og om den er skadet. Meld fra ved avvik, jf. punkt 11.

Til toppen

11. Reklamasjon ved mangel og frist ved forsinkelse

Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter at mangel ble oppdaget (minst 2 mnd.). Senest 2 år etter overtakelse, 5 år hvis tingen er ment å vare vesentlig lengre. Ved forsinkelse: meld krav innen rimelig tid. Kredittkjøp kan også reklameres til kredittyter. Reklamasjon bør være skriftlig.

Til toppen

12. Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

Kjøper kan holde kjøpesum tilbake, kreve oppfyllelse, heve og/eller kreve erstatning etter forbrukerkjøpsloven kap. 5. Krav meldes jf. punkt 11.

Til toppen

13. Kjøperens rettigheter ved mangel

Kjøper kan kreve retting/omlevering, prisavslag, heving og/eller erstatning etter kap. 6. Retting/omlevering skal skje innen rimelig tid og uten kostnad/vesentlig ulempe. Maks to forsøk, med mindre særlige grunner.

Til toppen

14. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Selger kan holde varen tilbake, kreve oppfyllelse, heving, erstatning og renter/inkassogebyr etter lov. Uavhentede, ikke-forskuddsbetalte varer: gebyr tilsvarende faktiske utlegg + frakt tur/retur (ikke for mindreårige).

Til toppen

15. Garanti

Garanti fra selger/produsent kommer i tillegg til lovbestemte rettigheter og begrenser ikke reklamasjonsrett.

Garanti/reklamasjon ved bedriftskjøp

Virksomheten må reklamere avvik uten ugrunnet opphold. Ved mottak kontrolleres varer, og avvik meldes senest 8 dager etter mottak (kjøpsloven). Garanti følger produsentens vilkår. CombatStore AS gir ikke egen garanti utover produsentens. Hvis ikke annet avtalt: 12 mnd. reklamasjonsfrist i næring.

Til toppen

16. Personopplysninger

Vi innhenter kun nødvendige opplysninger for å oppfylle avtalen, med mindre samtykke gis. Opplysninger om personer under 15 år krever foresattes samtykke. Utlevering skjer kun når nødvendig eller pålagt ved lov. Personnummer innhentes bare ved saklig behov. For andre formål (f.eks. markedsføring) innhentes frivillig, uttrykkelig samtykke. Kontakt oss for innsyn, retting eller sletting.

Til toppen

17. Konfliktløsning

Partene skal søke minnelig løsning. Kjøper kan kontakte Forbrukerrådet. Uten løsning kan saken bringes inn for Forbrukertvistutvalget. Vedtak blir rettskraftig etter 4 uker. Saken kan også bringes inn for tingretten.

Til toppen

18. Kildeliste

  1. Mval. §16 (merverdiavgift)
  2. Kredittkort – oppgjør i etterkant
  3. Debetkort – belastning fra konto
  4. Mønsteravtaler for kort (reservering)
  5. Lov om kredittkjøp m.m.
  6. Vergemålsloven – mindreårige
  7. Angrerettloven
  8. Krav mot kredittyter ved kredittkjøp
  9. Forsinkelsesrenteloven
  10. Inkassoloven
  11. Gebyr ikke for mindreårige (verg.)
  12. Personopplysningsloven

Til toppen